torsdag 24 maj 2012

Gröna Anna





Rörstrand - GRÖNA ANNA - Sockerskål och Gräddkanna.
Bild från tradera.se

Jag ärvde min mormors servis. Den var inte fullständig utan bestod mest av tallrikar i olika storlekar. Och nu har en del av dem gått sönder, vilket är tråkigt ifall man har gäster men inte tillräckligt många tallrikar. Det var därför dags att bestämma om vi skulle investera i en ny servis eller bygga på mormors. Jag är rätt glad att vi bestämde oss för att fortsätta använda mormors. Den är klassisk, och dessutom rätt söt. Känns rustik. Och så är det klart reko att använda det man har och fylla på med begagnat när det saknas delar. De finns på tradera för en billig penning så nu hänger jag där för jämnan.

När jag har samlat tillräckligt många delar ska jag ställa till med fest, tror jag! Och bjuda på hemodlad broccoli, ifall den överlever..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar