torsdag 31 maj 2012

Porslinsprojektet

Det är så roligt med mitt Gröna Anna-samlande! Idag hämtade jag på posten såskastrullen, uppläggsfatet och en hög djupa och flata tallrikar. Dessutom har jag bud ute på tillbringare och större och mindre tallrikar - på bilden syns en mellanstorlek som barnen gillar att äta på. Själv föredrar jag att äta på en större tallrik, så att salladen får plats. :) De minsta assietterna är bra till efterrätt eller när man vill ha en separat salladstallrik, eller kanske ett hårdkokt ägg.

 
Och så har ju servisen ett rejält affektionsvärde för mig, eftersom de delar jag inte har traderat var mormors. Jag gillar idén att förvalta det jag har istället för att skaffa nytt. Och titta så fint servisen matchar liljekonvaljerna som mina barn har plockat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar