onsdag 31 juli 2013

Trevligt men lite rörigt

Vi har besök av ordentliga men möjligen en liten smula fyrkantiga släktingar, och jag passar på att titta på vårt hus genom deras ögon. Det är helt klart trevligt - men ganska rörigt!


Ibland önskar jag mig en mer välordnad tillvaro: blommor som växer i raka rader, stenläggning som är platt snarare än bucklig, och ett kök som inte ständigt är belamrat av pyssel och omkringvandrande mammutpallar. Men sedan tänker jag på hur mycket arbete som skulle krävas för att få det så, och få inser jag att trevligt men rörigt egentligen passar mig rätt bra.

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig så väl i det där. Vi har det också lite så hemma hos oss - trevligt men lite rörigt! Just nu t.ex. har vi ett dockskåp på matsalsbordet. Vi har några släktingar som är väldigt ordentliga, varje gång vi har varit hos dem blir vi inspirerade att rycka upp oss och bli lite mer ordningsamma! Den där ordningsamheten är nog både en talang och ibland kanske lite av ett tvång...

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid massor av halvfärdiga kreativa projekt som jag lagrar - på pianot! Vi har ett högt, gammaldags piano, och det är ett praktiskt ställe att lägga undan knappar, nålar, stickor och annat pyssel som man inte vill att nån ska riva ner, tills man hinner fortsätta med det (vilket jag ju då oftast aldrig gör). Innan jag kommer på ett bättre ställe att förvara mina pinaler kommer vardagsrummet aldrig att kunna vara riktigt städat! :)

    Min goda föresats nu när släktingarna har varit här, har varit att försöka avsluta åtminstone något av alla dessa pianoprojekt. (Och sedan städa undan materialet.)

    SvaraRadera