söndag 19 maj 2013

Trångbott

Idag har jag, med benäget bistånd av en av juniorerna, planterat om diverse växter. En målsättning jag hade inför årets odlingar var att inte förodla massor av grönsaker utan nöja mig med att bara förodla det som ska bo i kruka. Det mesta som jag hade drivit upp inne för att sedan plantera ut på friland avled ändå i den processesen förra året. Dock har jag inte riktigt lyckats hålla mig till min egen princip, så nu har jag lik förbaskat mängder med plantor som står överallt och väntar på att gå flytta utomhus. Vartenda fönster är fullt.
Mest är det faktiskt tomater, paprikor och chili samt diverse blommor. Men också en stackars avokado (som jag aldrig trodde skulle gro, jag planterade den bara för att barnen hade läst om att odla avokado i Linnea planterar och var peppade), ett par pumpor, gurkor och squash. Och kronärtsskocka. Och några salladsplantor....

 
Men vänta bara, nästa vecka börjar jag avhärda dem. Och sedan åker de ut! 10 juni borde väl vara ett bra datum?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar