fredag 17 augusti 2012

Skördetid


Sockerärtorna är egentligen färdigskördade nu, men eftersom de fortsätter att ge några ärtskidor då och då att småäta på får de vara kvar ett tag till.
Schalottenlök blev det massor av!

En enda liten gurkplanta har vi, eftersom alla jag hade förodlat dog så fort jag planterade ut dem... Kanske härdade jag dem inte ordentligt, eller så var det fortfarande för kallt i jorden för dem. Den här lilla planterade jag i alla fall i senaste laget, det ska väl till nån form av underverk ifall det blir nån gurka på den.
Och även tomaterna är sena - fast typ hela gänget är det tomater på. Av oklart ursprung eftersom jag inte minns varifrån jag har fått fröna...

Slutligen kålrabbi: de har det lite trångt eftersom vi var lite överambitiösa när vi planterade, och inte har lärt oss konsten att gallra som folk ännu... men små knölar verkar det i alla fall bli på dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar