söndag 16 juni 2013

Gallrar morötter

 Det är ett eländigt jobb eftersom det går ut på att dra upp små plantor som man själv först entusiastiskt har sått, och sedan ivrigt hejat på när de har börjat växa. Dessutom får man ont i ryggen av det eftersom man står dubbelvikt. Men man ser åtminstone skillnad på bilden nedan, som är tagen när jag hade tagit mig igenom den första fjärdedelen. Jag passade på att gallra bort en del sniglar och snäckor också, när jag ändå höll på liksom. Och ett gäng myggor. Morötterna flankeras annars av gul lök på ena sidan och schalottenlök på andra, men jag har förstås glömt vilken som är vilken. Dock har jag - vis av förra årets misstag - faktiskt skrivit upp det. Så det så!

Jag har annat som också behöver gallras, men min rygg sa tydlig att den inte var intresserad av att gallra mer idag. Det får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar