tisdag 2 oktober 2012

Kass på mat - matkasse?

Jag är ingen stjärna på att laga mat. Men kan ändå tycka att det är rätt trevligt att göra det, och kul när man lyckas. Det som däremot inte är kul är att behöva bestämma sig för vad man ska äta när man är trött, stressad och hungrig. Därför bestämde jag mig för att prova Linas matkasse.

 
Den här veckan innehåller den en fiskrätt (spätta med dill och tomatsås, den var god tyckte jag men barnen vägrade smaka på den utan nöjde sig med ärtorna och riset som var till), en vegetarisk pastarätt, en gryta med nötkött, en rätt med kalvfärs och en med korv. Man kunde ha haft lite mindre kött kanske, och så är det mindre ekologiskt än vad jag själv skulle ha valt. Men det är rejält med grönsaker och fräscha råvaror såvitt jag kan bedöma. Jag får väl återkomma med en utvärdering om några veckor.

2 kommentarer:

  1. Matkasse

    Hej,

    http://www.matkasse.com/

    Jag har gjort en sida där jag samlat Sveriges alla matkassar. Gå gärna in och betygsätt de olika leverantörerna och kolla vilka som levererar till ditt postnummer.

    //Gunnar

    SvaraRadera
  2. Vi har också provat linas men tyckte att det var för mycket hacka och mala så det tog för lång tid;-)

    SvaraRadera