fredag 29 juni 2012

Köksbestyr

Idag är jag en av alla de där som kokar flädersaft. Jag grämde mig lite för att jag inte hade några fläder, och sedan insåg jag att alla grannarna har stora träd.... så då tänkte jag be någon av dem att få närma mig deras träd med en rejäl stege och vingelplocka några klasar. Men sedan insåg jag att det faktiskt står några buskar i lagom plockhöjd på allmänningen precis vid infarten till villaområdet  här, så då gick jag helt enkelt dit och plockade på mig det jag behövde. Och lite extra, åt en kollega som också saknar egen fläder.
 
 En liten stickling dristade jag mig också till att ta med mig. Kanske kan den skaffa sig några rötter, så att man kan peta ner den i nåt hörn av trädgården? Och annars är den ju rätt dekorativ!

Mannen i huset har också nåt slags limonadprojekt på gång. Den ska stå i solen och jäsa och bli bubblig, och innehåller bland annat citron och russin. Blir spännande att se hur det utvecklar sig.... min fläderblomssaft känns som ett safer bet.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar