måndag 17 september 2012

Tomat... gul?!

Här har jag gått och klagat och gnällt över att tomaterna håller på att förfrysa, och förbannat klimatzon 4. Inte en röd tomat på någon av plantorna, och jag har varit ledsen och besviken. Men sedan läste jag lite noggrannare på en fröpåse och insåg att den ena av mina två tomatsorter faktiskt inte ska bli röd, utan bara gul. Och det fanns det två som var! Så nu ikväll har vi andaktsfullt ätit årets enda egenodlade tomater till middagen. En halv körsbärstomat per person... Men de var åtminstone goda!

2 kommentarer:

  1. Mina plantor hann dö :) två tomater är bättre än inga och vilken tur att du läste på fröpåsen :)

    SvaraRadera
  2. Eller hur! :) Men några tomater står fortfarande ute och idag är det sol... så kanske kanske kanske att några fler hinner gulna? Jag har ganska mycket tomater så det är snopet om inga fler blir klara. Ett växthus är en dyr bubblare på min önskelista!

    SvaraRadera